Jesteś tu: strona główna / Usługi / Podatki / Raportowanie schematów podatkowych (MDR) / Obowiązek występowania procedur wewnętrznych i sankcje
Podatki są jak labirynt, w którym łatwo się zgubić. Naszym zadaniem jest dostarczenie Ci mapy.  
27.04
2021
14.09
2020
poprzednia następna

Raportowanie schematów podatkowych (MDR)

Z dniem 01.01.2019 r. ustawodawca wprowadził nowe narzędzie monitorowania podatników jakim są zasady obowiązkowego raportowania schematów podatkowych  (ang. Mandatory Disclosure Rules).

Schemat podatkowy to uzgodnienie, które:

  • spełnia kryterium głównej korzyści oraz posiada ogólną cechę rozpoznawczą,
  • posiada szczególną cechę rozpoznawczą, lub
  • posiada inną szczególną cechę rozpoznawczą.

Obowiązek sprawozdawczy w zakresie schematów podatkowych dotyczy takich podmiotów jak promotorzy, korzystający i wspomagający czyli:
Promotor – osoba lub podmiot, który podejmuje działania polegające na opracowaniu, oferowaniu, udostępnianiu, wdrażaniu lub zarządzaniu wdrażaniem uzgodnienia (np. firma doradztwa podatkowego, doradca podatkowy, radca prawny, adwokat itp.)
Korzystający – osoba lub podmiot, któremu dane uzgodnienie jest udostępniane, u którego uzgodnienie jest wdrażane, który jest przygotowany do wdrożenia uzgodnienia lub który dokonał czynności służącej wdrożeniu uzgodnienia (zazwyczaj przedsiębiorca)
Podmiot wspomagający – osoba lub podmiot, który udziela pomocy, wsparcia, porad dotyczących opracowania, wdrożenia do obrotu, organizowania, udostępniania do wdrożenia lub nadzorowania wdrożenia uzgodnienia (m.in. biuro rachunkowe, księgowy, dyrektor finansowy).

Jako cel stawiamy sobie dbałość o interesy naszych klientów poprzez minimalizację ich ryzyka podatkowego oraz sankcyjnego przy efektywnym wykorzystaniu specjalistycznej wiedzy naszego zespołu.

Oferujemy:

  • opracowanie procedury wewnętrznej w zakresie przeciwdziałania niewywiązywaniu się z obowiązku przekazywania informacji o schematach podatkowych,
  • reprezentowanie podatników w sporach z organami podatkowymi i obronę klientów w sprawach karnych skarbowych, a także w sądach administracyjnych w kwestii postępowań w zakresie opóźnień w raportowaniu lub braku raportowania schematów podatkowych.

Obowiązek występowania procedur wewnętrznych i sankcje

Obowiązek wprowadzenia procedur wewnętrznych
Podmioty których przychody lub koszty, w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalone na podstawie prowadzonych ksiąg rachunkowych, przekroczyły w roku poprzedzającym rok obrotowy równowartość 8 000 000 zł,
zobligowane są do wprowadzenia i stosowania procedury w zakresie przeciwdziałania niewywiązywaniu się z obowiązku przekazywania informacji o schematach podatkowych.


Sankcje
Brak raportowania lub jego opóźnienie podlega:

  • karze grzywny do kwoty 720 stawek dziennych – około 21 mln zł – w przypadku osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej (JONOP),
  • karze pieniężnej do kwoty 10 mln zł – w przypadku osób fizycznych będących promotorami  zatrudnionymi lub faktycznie otrzymującymi wynagrodzenie od osób prawnych lub od JONOP 

Brak wdrożenia i stosowania „procedury wewnętrznej” podlega karze pieniężnej:

  • do kwoty 2 mln zł w odniesieniu do osób prawnych oraz JONP będących promotorami, zatrudniającymi promotorów, 

Posługiwanie się unieważnionym NSP podlega karze grzywny:

  • do 240 stawek dziennych – około 7 mln zł.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości - skontaktuj się z nami. Odpiszemy lub oddzwonimy po zapoznaniu się z treścią formularza.

Imię i nazwisko: *
Stanowisko:
Firma: *
Uwagi/Pytania:
Skąd dowiedzieli się Państwo o PKF?: *










E-mail **:
Telefon **:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od PKF Consult Sp. z o.o. Sp. k. komunikacji marketingowych promującej usługi oferowane przez PKF Consult Sp. z o.o. Sp. k., a także inne podmioty należące do Grupy PKF Consult tj. PKF BPO Sadowska-Malczewska Sp. k.; PKF Tax&Legal Chamera Orczykowski Sp. k., na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej. Zgodę można wycofać w dowolnym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Dla celów dowodowych Administrator prosi o wycofywanie zgody drogą pisemną na adres siedziby Spółki lub elektroniczną pod adres iod@pkfpolska.pl.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PKF Consult sp. z o.o. sp. k., z siedzibą przy ul. Orzyckiej 6/1B, 02-695 Warszawa. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu kierowania do Pani/Pana treści marketingowych, w związku z wyrażoną przez Panią/Pana zgodą. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani / Panu prawach oraz o danych kontaktowych Administratora, znajduje się tutaj.
* pola obowiązkowe do uzupełnienia
** telefon lub adres e-mail - wymagane jedno z dwóch pól
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności
Strefa inwestora inwestuj z PKF Consult
LinkedIn YouTube Facebook Instagram

Ta strona używa cookie

Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
zamknij

Dziękujemy za Twoje zaufanie

Zamknij