Jak zastosować ulgę?

Przedsiębiorcom przysługuje uprawnienie ujęcia wydatków na działalność badawczo-rozwojową w 100% w kosztach uzyskania przychodów, a następnie po raz kolejny odliczenia ich od dochodu. 

Nowa ulga na prace badawczo-rozwojowe
Jak zastosować ulgę?
Jak pomagamy skorzystać z ulgi B+R?
IP Box – jeszcze więcej korzyści

Ulgę na prace B+R rozlicza się w zeznaniu rocznym CIT -8 za rok, w którym poniesione kwalifikowane koszty działalności B+R. Fakt poniesienia za dany rok straty podatkowej albo sytuacja, gdy wielkość dochodu podatnika jest niższa od kwoty przysługujących mu odliczeń nie pozbawia go prawa do realnego wykorzystania tej ulgi. Rozliczenie jej może nastąpić w kolejnych następujących po sobie 6 latach podatkowych, a zwiększenie tego okresu z lat 3 do 6 to kolejna pozytywna dla podatnika zmiana obowiązująca do 2017.

Dodatkowo od 2017 r. podatnicy, którzy w roku rozpoczęcia działalności ponieśli stratę albo osiągnęli dochód niższy od kwoty przysługującego za ten rok odliczenia z tytułu ulgi na prace B+ R przysługuje zwrot kwoty stanowiącej iloczyn nieodliczonej wartości kwoty kosztów kwalifikowanych (ustalonych wg obowiązujących limitów) i obowiązującej stawki podatku. Powyższa zasada ma również zastosowanie w roku podatkowym następującym bezpośrednio po roku, w którym podatnik rozpoczął działalność gospodarczą.

Przy czym za „rozpoczęcie działalności” nie uważa się działalności podmiotów powstałych w wyniku przekształcenia ( w tym przekształcenia działalności osoby fizycznej i spółki osobowej), połączenia, podziału, powstałe w wyniku wnoszenia aportem przedsiębiorstw, zorganizowanych części przedsiębiorstwa lub składników majątku o wartości stanowiącej co najmniej równowartość 100 tys. EUR lub wnoszenia aportem składników majątku uzyskanych w wyniku likwidacji innych podatników.

Ulga na prace badawczo–rozwojowe, IP BOX oraz pozostałe usługi świadczymy w całej Polsce poprzez regionalne biura w Warszawie, Łodzi , Poznaniu, Opolu, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Gdańsku i Zielonej Górze.

Szybki kontakt

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości - skontaktuj się z nami. Odpiszemy lub oddzwonimy po zapoznaniu się z treścią formularza.

** wypełnij przynajmniej jedno z pól oznaczonych gwiazdkami (**): adres e-mail lub numer telefonu. Dzięki temu będziemy mogli skontaktować się z Tobą w odpowiedzi na Twoją wiadomość.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych, w zależności od przedmiotu zapytania ofertowego, będzie PKF Consult Sp. z o.o. Sp. k., PKF BPO Sadowska – Malczewska Sp. z o.o. Sp. k., PKF Tax&Legal Chamera Orczykowski Sp. k., PKF Advisory Sp. z o. o. lub PKF Brevells Cekiera Sp. k., wszystkie z siedzibą przy ul. Orzyckiej 6/1B, 02-695 Warszawa. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu obsługi skierowanego zapytania. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani / Panu prawach oraz o danych kontaktowych Administratorów, znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Skontaktuj się z nami
Dariusz Orczykowski
Dariusz Orczykowski
Dyrektor Departamentu Doradztwa Podatkowego w Regionie Zachód +48 692 464 706

Nasze publikacje

Zapoznaj się z naszymi ostatnimi publikacjami.

PKF News

Aktualności, alerty i wydarzenia - przydatne informacje z ostatniej chwili.

Wypełnienie pola oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie komunikacji marketingowej. Administratorem danych jest PKF Consult Sp. z o.o. Sp. k. ... więcej

Dziękujemy za zaufanie! Twój adres został zapisany w naszej bazie danych.

Dlaczego PKF?
Zwiększenie efektywności realizacji planów biznesowych