Firma silna jak drzewo

Każde drzewo jest tak silne jak jego korzenie i tak owocne, jak bujne jego gałęzie. Każda firma bazuje na ludziach i to oni pracują na jakość jej owoców. Nasza siła tkwi w tym, że potrafiliśmy zebrać zespół który pomógł nam to drzewo zasadzić, pielęgnować i dbać o jego rozwój.

31 lat. Tak naprawdę to ponad 31 - od tylu lat firma PKF Polska działa na rynku. Zaczynaliśmy skromnie, od kilku osób w wynajmowanym na cele biurowe mieszkaniu, ale za to z hukiem! Już na samym początku zaliczyliśmy pożar (nie przez nas spowodowany !) i utratę całego firmowego sprzętu... W tamtej chwili można było całkiem dobrze ocenić, jaki charakter będzie miała nasza działalność. Czemu? Ponieważ zetknęliśmy się z przeciwnością losu, ale niezrażeni tym natychmiast ruszyliśmy dalej.

Działalność na rynku rozpoczęliśmy od usług z zakresu doradztwa  gospodarczego i audytu finansowego. To były ciekawe czasy, bo Polska była w okresie transformacji. Można powiedzieć, że co chwilę coś się zmieniało a ustawy tworzące gospodarkę wolnorynkową właśnie powstawały i pomału wchodziły w życie. Dziś PKF jest jedną z największych firm audytorsko konsultingowych w Polsce a pozycje naszej sieci na świecie znacie równie dobrze jak my. Wydaje nam się, że zawdzięczamy to przyjętemu na samym początku podejściu, które chodź brzmi oklepanie -wydaje się sprawdzać. Klient jest najważniejszy. Obsługując Klienta na najwyższym poziomie, dbając o jego bezpieczeństwo podatkowe, gwarantując prawidłowość w rozliczaniu ksiąg rachunkowych czy przeprowadzając rzetelny audyt sprawozdania finansowego gwarantujemy ciągłość działalności firmy Klienta.

Nasz PKF w Polsce rozwijał się przez te wszystkie lata tak, jak można sobie wyobrazić młodą sadzonkę drzewa, które z czasem wypuszcza nowe korzenie oraz silne gałęzie. I tak jak to drzewo- nasza firma w miarę upływu czasu reagowała na potrzeby Klientów i rozwijała coraz to nowe gałęzie usług. Jak już wspomniano zaczęliśmy od doradztwa gospodarczego i audytu finansowego. Bardzo szybko wyszliśmy z gałęzią usług dla powstającego wtedy rynku kapitałowego. W ciągu kolejnych lat i w odpowiedzi na potrzeby Klientów realizacja usług z zakresu rachunkowości również weszła do zakresu realizowanych przez nas usług.

Rozpoczynaliśmy  działalność  właśnie w okresie transformacji, tak więc wiedzę z zakresu „co, jak i z czym się je" nie tylko zdobywaliśmy na bieżąco ale często sami tworzyliśmy nowe, niezbędne rozwiązania. Uświadomienie sobie tego było natychmiastowym punktem zapalnym, dla uruchomienia kolejnej, nowej gałęzi usług - szkoleniowej.

Czasy  jak  wiadomo - się  zmieniają, a technologia idzie niezłomnie do przodu. Wiele usług przeszło z formy papierowej na zdigitalizowaną. Jednocześnie niektóre usługi okazały się być lepiej opłacalne dla Klienta do realizacji przez inną firmą. Te dwa zdania to olbrzymie skrócenie całego okresu analiz i planowania, który poprzedzał uruchomienie naszej kolejnej gałęzi usług jaką był outsourcing. Konkretnie było to wyodrębnienie tych, spośród naszych ówcześnie dostępnych, usług, które do realizacji w formie outsourcingu nadawały się idealnie czyli księgowości i rozliczeń podatkowych, usług controllingowych, kadr i płac.

Jednocześnie na naszym rodzimym rynku polskim istnieje wiele możliwości dla przedsiębiorców zagranicznych, zainteresowanych realizowaniem działalności w naszym kraju. Wychodzimy na przeciw i tym oczekiwaniom wspierając takie firmy między innymi poprzez wspomniane usługi z zakresu outsourcingu. Dodatkowo dla przedsiębiorców z pomysłem na start-up, pochodzących z Polski i z innych krajów, rozwinęliśmy pełną obsługę takiego procesu wspierając Klienta od etapu samego pomysłu - do założenia firmy. Klient, współpracując z nami, otrzymuje w tym aspekcie kompleksowe wsparcie z zakresu prawa, podatków czy rachunkowości.

Przez te wszystkie lata zetknęliśmy się również  z  wieloma przeciwnościami, na „naprawę" których sami już wpływu nie mieliśmy. Chodzi o różnego rodzaju kryzysy gospodarcze. Te, obecne na rynku polskim oraz te, które miały charakter globalny. Kryzysy te mają to do siebie, że nie ważne jak dobrym ekonomistą jesteś - nie ma możliwości by w 100% poprawnie przewidzieć ich skutki czy wpływ na rynek. Najlepszym tu chyba przykładem jest trwający obecnie kryzys globalny związany z pandemią COVID-19. Naszym priorytetem było tu... bezpieczeństwo całego zespołu. Dokładnie tak, jak uczą nas stewardesy tuż przed startem - najpierw należy maseczkę tlenową założyć sobie, by potem móc pomóc innym. By więc móc dalej obsługiwać Klientów, i pomagać im w nadchodzących trudnych dla ich firm chwilach - musieliśmy najpierw zagwarantować bezpieczeństwo całemu naszemu zespołowi. Przejście na tryb home office udało nam się zorganizować szybko i sprawnie dzięki czemu ciągłość realizacji usług została zachowana. Kolejnym krokiem była analiza rynku oraz reakcji firm naszych Klientów na ograniczenia jak również nowe rozwiązania wprowadzane przez rząd.

Pomijając kwestię pandemii, mieliśmy wcześniej na naszym horyzoncie czasowym uruchomienie kolejnej gałęzi usług dotyczącą  kwestii  prawnych.  Jednak w odpowiedzi na sytuację, która zapanowała na rynku - nie było na co dłużej czekać. I tak kolejna gałęź usług została uruchomiona. Usługi tej gałęzi to kompleksowa obsługa prawna i podatkowa naszych Klientów jako rozszerzenie dotychczasowej obsługi stricte w zakresie prawa podatkowego. Rozwiązania budowane indywidualnie dla każdego Klienta, wzbogacone unikatową wiedzą ekspercką dostosowaną do branży, w jakiej działa przedsiębiorstwo Klienta, są równ1ez każdorazowo kompleksowo opracowane pod względem podatkowym, jak również prawnym. Niezmiennie - Klient jest najważniejszy.

Skoro więc Klient jest najważniejszy, a u nas wykształciło się tyle linii biznesowych - właściwym rozwiązaniem była ich kompleksowa realizacja w wybranych obszarach, z których Klienci mogliby optymalnie korzystać. Jednym z takich obszarów  są  procesy  dotyczące  fuzji i przejęć oraz restrukturyzacja spółek, obsługiwane z korzyścią dla naszych Klientów. Aby jednak takie procesy realizować dobrze, należało zaplanować całość kompleksowo. Ponownie - te krótkie zdania to olbrzymi skrót, za którym kryje się długa analiza i planowanie tego procesu, w skład którego wchodzą między innymi wyceny, due diligence finansowe, podatkowe, prawne, biznesowe oraz księgowe jak również całościowa obsługa prawna. Realizacja tak kompleksowej usługi nie jest prosta, ale satysfakcja Klienta z jej efektów - gwarantowana.

31 lat, tak naprawdę to ponad 31. Za nami długa droga, wiele wyzwań którym stawialiśmy czoło oraz kryzysów, z którymi się mierzyliśmy. Dużo już udało nam się osiągnąć ale nawet teraz, gdy to czytacie - u nas  w  PKF  Polska  trwają  analizy i planowania do dalszego rozwoju kolejnych usług, nowych gałęzi usług oraz różnych ich kompleksowych kompilacji. Wszystko po to by, jak pisaliśmy na początku - Klient był zadowolony. Nasza firma, jak silne drzewo z mocnymi korzeniami i wieloma bujnymi gałęziami, gwarantuje owocną realizację usług dla każdego z naszych Klientów.

Szybki kontakt 1/3

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości - skontaktuj się z nami. Odpiszemy lub oddzwonimy po zapoznaniu się z treścią formularza.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych, w zależności od przedmiotu zapytania ofertowego, będzie PKF Consult Sp. z o.o. Sp. k., PKF BPO Sadowska – Malczewska Sp. z o.o. Sp. k., PKF Tax&Legal Chamera Orczykowski Sp. k., PKF Advisory Sp. z o. o., PKF Brevells Cekiera Sp. k. lub Consult Sp. z o.o., wszystkie z siedzibą przy ul. Orzyckiej 6/1B, 02-695 Warszawa. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu obsługi skierowanego zapytania. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani / Panu prawach oraz o danych kontaktowych Administratorów, znajduje się w naszej Polityce Prywatności.