21 października 2014 r. w Klubie Bankowca przy ul. Smolnej 6 w Warszawie, odbyło się seminarium Polskiego Instytutu Dyrektorów pt. Komitety audytu w nowym modelu regulacyjnym?

Ogłoszone regulacje - dyrektywa Parlamentu UE 2014/56/UE i rozporządzenie KE 537/2014 zmieniające dyrektywę 2006/43/WE w sprawie badania sprawozdań finansowych proponują zupełnie nowe podejście do komitetów audytu. I tak oto stanęliśmy przed pytaniami. Czy wzmacniamy rolę komitetów audytu w spółkach, czy też posiadanie komitetu audytu to nadmierny obowiązek, z którego niektóre spółki powinny zostać zwolnione? Jak wybierać członków komitetu audytu, jakie zadania im przypisać i jaka powinna za tym iść odpowiedzialność? Jeżeli Polska zdecyduje się wzmocnić rolę komitetów audytu, to czy takie wzmocnienie obejmie także powołanie specjalnego nadzoru nad komitetami audytu? A może komitet audytu w ogóle wyodrębni się ze struktur rady nadzorczej i stanie odrębnym organem w spółce? A może jednak powinniśmy zwolnić tempo zmian? Czy mamy jeszcze wybór?

Odpowiedzi na stawiane komitetom audytu pytania powinny zmierzać do wskazania skutków zmian i oceny utworzenia warunków skutecznego nadzoru korporacyjnego.

Jednym z elementów seminarium była dyskusja co do przyszłego kształtu komitetów audytu. Wejście w życie nowych regulacji w Polsce planowane jest na połowę 2016 r.

Seminarium poprowadziła prezes Polskiego Instytutu Dyrektorów, Beata Binek

Temat zaprezentowała Ewa Jakubczyk – Cały, prezes PKF Consult, biegły rewident

Komentarz: prof. Mieczysław Puławski, SGH, Mariola Więckowska, Kancelaria CSW Więckowska i Partnerzy Radcy Prawni, Tomasz Zganiacz zastępca dyrektora, Departament Przekształceń Własnościowych i Prywatyzacji, Ministerstwo Skarbu Państwa.

Poniżej fotorelacja:

Szybki kontakt 1/3

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości - skontaktuj się z nami. Odpiszemy lub oddzwonimy po zapoznaniu się z treścią formularza.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych, w zależności od przedmiotu zapytania ofertowego, będzie PKF Consult Sp. z o.o. Sp. k., PKF BPO Sadowska – Malczewska Sp. z o.o. Sp. k., PKF Tax&Legal Chamera Orczykowski Sp. k., PKF Advisory Sp. z o. o. lub PKF Brevells Cekiera Sp. k., wszystkie z siedzibą przy ul. Orzyckiej 6/1B, 02-695 Warszawa. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu obsługi skierowanego zapytania. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani / Panu prawach oraz o danych kontaktowych Administratorów, znajduje się w naszej Polityce Prywatności.