02.05.2013
Upublicznienie akcji spółki powinno być elementem świadomie przyjętej strategii, giełda jest wyłącznie narzędziem wspomagającym strategię rozwoju spółki oraz udrażniającym kanały wyjścia z inwestycji dotychczasowego właściciela.
Artykuł autorstwa eksperta PKF (Ewa Jakubczyk-Cały - Partner Zarządzający, Biegły rewident), został opublikowany 31 maja 2007 r. na łamach "Dziennik Gazeta Prawna".
Upublicznienie akcji spółki powinno być elementem świadomie przyjętej strategii, giełda jest wyłącznie narzędziem wspomagającym strategię rozwoju spółki oraz udrażniającym kanały wyjścia z inwestycji dotychczasowego właściciela. Dla firm, które nie rozumieją tego faktu, koszmarem mogą być nowe wymogi transparentności, regularne sprawozdania. Jako audytor firm sporządzających prospekty mogę potwierdzić, że problemów ze sporządzeniem części finansowej prospektu jest sporo: jak i kiedy przekształcić sprawozdania finansowe zgodnie z międzynarodowymi standardami rachunkowości, jak i kiedy sporządzić sprawozdania pro-forma, kiedy przedstawić prognozy. Inwestorzy oczekują wiarygodnej informacji i zwrotu z inwestycji. Zakres informacji przekazywanych przez emitentów wymaga od spółki wiele wysiłku, ale głównie do czasu stworzenia odpowiednich struktur o procedur. Nie należy zatem demonizować obowiązków informacyjnych, są one niezbędne dla sukcesu IPO.