Artykuł autorstwa ekspertek PKF (Małgorzata Tadeusiak - Dyrektor Centrum Kontroli Jakości, Teresa Fołta - Menadżer Zarządzajacy Centrum Kontroli Jakości, Marzena Błogosz - Menadżer Zarządzajacy Centrum Kontroli Jakości) został opublikowany
na stronie Rachunkowosc.com.pl
1.10.2018 r. weszły w życie przepisy nowelizujące ustawę o KRS[1], które przeniosły raportowanie finansowe i badanie sprawozdań finansowych
z ery papierowej do cyfrowej. Przyjrzyjmy się praktycznym skutkom tej zmiany.
Nowelizacja wdrożyła do prawa krajowego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2017/1132 z 14.06.2017 r. w sprawie niektórych aspektów prawa spółek[2]. Dyrektywa
ta wprowadziła m.in. obowiązek przechowywania w formie elektronicznej dokumentów wymagających ujawnienia w rejestrze spółek oraz umożliwiła ich składanie do rejestru spółek i udostępnianie także w postaci elektronicznej. Uściślając: dyrektywa mówi
o składaniu (przekazywaniu), a nie o sporządzaniu dokumentów w formie elektronicznej.
[1] Ustawa z 26.01.2018 r. o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz niektórych innych ustaw (DzU poz. 398).
[2] DzUrz UE L 169 z 30.06.2017 r.
...
Pełny artykuł znajduje się poniżej:
https://rachunkowosc.com.pl/esprawozdania_pierwsze_doswiadczenia
Szybki kontakt 1/3
Skontaktuj się z nami

PKF News
Aktualności, alerty i wydarzenia - przydatne informacje z ostatniej chwili.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PKF Consult sp. z o.o. sp. k. Dane będą przetwarzane w celu kierowania komunikacji marketingowej promującej usługi podmiotów z Grupy PKF Consult. Wypełnienie powyższego pola jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie komunikacji marketingowej. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani / Panu prawach oraz o danych kontaktowych Administratora, znajduje się tutaj.
Dziękujemy za zaufanie! Twój adres został zapisany w naszej bazie danych.>