Jesteś tu: strona główna / Usługi / Wsparcie dla biznesu w czasach
COVID-19

Wsparcie dla biznesu w czasach
COVID-19

01.01
1970
09.04
2020
poprzednia następna

Obecny kryzys związany z COVID-19 jest olbrzymim wyzwaniem dla managerów, a w wymiarze firm i organizacji - to często walka o życie.

W każdym kryzysie są wygrani i przegrani. Jednak aby wygrywać, musimy najpierw przetrwać i obronić to, co mamy, a później – odrodzić się lepsi i silniejsi. Do tego potrzebna jest aktualna wiedza co do tego co i jak konkretnie trzeba zrobić. Kolejnym krokiem są działania, które zamienią się w oczekiwane rezultaty.

Nasz zespół PKF złożony z radców prawnych, analityków finansowych i doradców podatkowych 
pomoże Ci odnaleźć się w trudnej sytuacji gospodarczej związanej z epidemią wirusa SARS-CoV-2, a także w nowej rzeczywistości, która czeka nas po jej zakończeniu.

Znamy możliwości przewidziane Tarczą Antykryzysową i pomagamy przedsiębiorcom z nich skorzystać. Wiemy też jakie - dobrze już znane rozwiązania prawne – możesz zastosować, by złagodzić skutki kryzysu finansowego i lepiej zorganizować działalność przedsiębiorstwa w nowych okolicznościach.

Czy obawiasz się, że:

  • nie wystarczy pieniędzy na wynagrodzenia, a zwolnienia to ostatnie, co chciałbyś zrobić?    
  • nie masz możliwości zapłacenia rat kredytu i chciałbyś negocjować jego warunki?
  • klienci będą opóźniać zapłaty i chciałbyś to monitorować, zabezpieczyć się?
  • nie masz pieniędzy na zapłatę zobowiązań podatkowych i obciążeń ZUS?
  • dostawcy nie dostarczą materiałów i nie wykonasz zakontraktowanych umów?

Potrzebujesz dopływu pieniędzy, aby utrzymać firmę?

  • nowych pożyczek obrotowych
  • pożyczek inwestycyjnych
  • kredytów
  • faktoringu, leasingu
  • wspólnika z wkładem gotówkowym

Eksperci PKF

To dedykowany zespół prawników, doradców podatkowych, doradców ds. restrukturyzacji, ekspertów ds. zarządzania, kontrolingu, kadr i płac, który wspiera pracodawców w zakresie pozyskania możliwego wsparcia wynikającego z regulacji tarczy, we wszystkich instytucjach uczestniczących w partycypacji środków oraz we wszystkich formach oddłużania poprzez umorzenia i odroczenia terminów płatności.

Poszukujemy wsparcia dla przedsiębiorcy zarówno w formach wynikających z regulacji tarczy, jak też w obszarach objętych zagadnieniami prawa bankowego, cywilnego, korporacyjnego, podatkowego i ogólnie – szeroko rozumianego prawa gospodarczego. Analizujemy, przygotowujemy w imieniu klienta wnioski, negocjujemy, tworzymy regulacje wewnętrzne.

Co robimy – obszary wsparcia (klikając w punkty - dowiesz się więcej): 



Prawo pracy

Nasza oferta w tym zakresie obejmuje:

  • weryfikację stanu zatrudnienia w przedsiębiorstwie i poszukiwanie rozwiązań w zakresie jego optymalizacji,
  • wsparcie dotyczące zmiany warunków zatrudnienia w zależności od potrzeb pracodawcy, w tym wprowadzenie zmian rozkładu czasu pracy i zmian w warunkach wynagradzania, w formie porozumień z indywidualnymi pracownikami lub porozumień zawieranych z przedstawicielami pracowników,
  • wsparcie w organizacji pracy zdalnej,
  • sporządzanie stosownej dokumentacji – regulaminów, umów, porozumień z przedstawicielami pracowników,
  • doradztwo w zakresie zwolnień grupowych,
  • doradztwo w zakresie możliwości odroczenia lub umorzenia składek ZUS,
  • zabezpieczenie pracodawcy pod kątem potencjalnych sporów pracowniczych.
Oddłużania

Nasza oferta w tym zakresie obejmuje:

  • analizę sytuacji przedsiębiorstwa z punktu widzenia możliwości, jakie daje Tarcza Antykryzysowa, w tym pod kątem wielkości przedsiębiorstwa, stanu zatrudnienia, obrotów gospodarczych,
  • wskazanie możliwych do zastosowania rozwiązań usprawniających prowadzenie biznesu w czasach kryzysu oraz na przyszłość,
  • doradztwo w zakresie sposobu skorzystania z rozwiązań pomocowych,
  • pomoc w opracowaniu odpowiednich wniosków o udzielenie pomocy finansowej,
  • przygotowanie wymaganych dokumentów wewnętrznych związanych z korzystaniem ze wsparcia finansowego, takich jak porozumienia z pracownikami, czy regulaminy,
  • analizę umów cywilnoprawnych pod kątem ryzyka wystąpienia sporów związanych z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy w następstwie epidemii SARS-CoV-2,
  • opracowanie postanowień umownych zapobiegających lub łagodzących skutki występowania siły wyższej,
  • przygotowanie niezbędnych dokumentów, w tym oświadczeń o wypowiedzeniu lub odstąpieniu od umów, innych oświadczeń dla kontrahentów, aneksów do umów, porozumień, ugód – dotyczących w szczególności warunków spłaty zobowiązań,
  • wsparcie w negocjacji warunków wykonania umów transgranicznych, we współpracy z firmami sieciPKF International z całego świata,
  • wsparcie w negocjacjach z kontrahentami,
  • wsparcie w zakresie windykacji należności,
  • wsparcie przy składaniu wniosków/składanie wniosków w imieniu przedsiębiorcy o rozłożenie na raty, odroczenie zapłaty podatku/zaliczki na podatek, składek ZUS lub umorzenie zobowiązania podatkowego/ZUS:
    • analiza stanu faktycznego i rekomendacje w następujących obszarach:
      Jeśli termin zapłaty podatku jeszcze nie minął, oferujemy złożenie wniosku o:
      • odroczenie terminu płatności podatku/składek ZUS lub
      • rozłożenie zapłaty podatku/składek ZUS na raty.

      Jeśli powstała już zaległość podatkowa/ZUS, oferujemy złożenie wniosku o:
      • odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości podatkowej/ZUS wraz z odsetkami za zwłokę lub
      • odroczenie lub rozłożenie na raty odsetek od nieuregulowanych w terminie zaliczek na podatek/składek ZUS,
      • umorzenie w całości lub w części zaległości podatkowych/ZUS, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej.
    • zredagowanie wniosku,
  • wsparcie przy składaniu wniosków/składanie wniosków w imieniu przedsiębiorcy o przekazanie środków z rachunku VAT na rachunek bieżący firmy:
    • analiza spełnienia kryteriów,
    • przygotowanie wniosku,
  • wsparcie przy składaniu wniosków/składanie wniosków w imieniu przedsiębiorcy o zwrot nadpłaty podatku:
    • analiza dokumentacji i kryteriów do ubiegania się o zwrot podatku VAT w terminie 25 dni,
    • wsparcie w przygotowanie wniosku/deklaracji.
Pozyskanie kapitału
Nasza oferta w tym zakresie obejmuje:
BLOK I – TARCZA FINANSOWA
  • analiza sytuacji przedsiębiorstwa z punktu widzenia możliwości, jakie daje Tarcza Finansowa, z uwzględnieniem jego wielkości, rodzaju prowadzonej działalności oraz osiąganych przychodów ze sprzedaży,
  • wskazanie możliwych do zastosowania rozwiązań usprawniających prowadzenie działalności zarówno w czasie kryzysu, jak i po nim,
  • doradztwo w zakresie sposobu skorzystania z rozwiązań pomocy finansowej,
  • wsparcie w przygotowaniu odpowiednich wniosków niezbędnych do uzyskania środków z Tarczy Finansowej.
Wsparcie w ramach Tarczy Finansowej obejmuje m.in.:
  • subwencje,
  • pożyczki,
  • obligacje,
  • gwarancje,
  • dopłaty do oprocentowania kredytów i leasingu.
Jej rozwiązania oferowane są przez:
  • PFR S.A.,
  • BGK oraz
  • ARP S.A.
Może posłużyć do: pozyskania dodatkowego finansowania oraz przedłużenia lub odnowienia jego dotychczasowych źródeł.

BLOK II – INNE ŹRÓDŁA FINANSOWANIA

Rozwiązania Tarcz Antykryzysowej i Finansowej mogą być pomocne w krótkim okresie czasu. Mogą też okazać się niewystarczające lub niedostępne dla niektórych firm. Warto wtedy pomyśleć o innych źródłach finansowania.

  • Analiza możliwości uzyskania wsparcia z programów pomocowych UE uwzględniającą specyfikę podmiotu i oferowane rozwiązania na czas kryzysu,
  • Doradztwo w zakresie opracowania wniosków i dokumentacji potrzebnej do skorzystania ze środków UE,
  • Analiza możliwości oraz wsparcie w pozyskaniu finansowania od inwestorów kapitałowych, o charakterze:
    • udziałowym
    • dłużnym.
BLOK III – WSPARCIE DODATKOWE

Niezależnie od wybranego modelu i źródeł pozyskania kapitału w ramach szerokiego wachlarza naszych usług konsultingowych możesz liczyć na nasze dodatkowe wsparcie.

  • Wsparcie w sporządzeniu lub weryfikacja biznesplanów oraz modeli, planów i zestawień finansowych opracowanych na potrzeby pozyskania finansowania,
  • Wycena składników majątku stanowiących zabezpieczenia obligacji, kredytów i pożyczek,
  • Doradztwo w zakresie restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstwa,
  • Usługi doradcze związane z optymalizacją kosztów i usprawnieniem procesów biznesowych.
Coroporate Governance

Nasza oferta w tym zakresie obejmuje:

  • sporządzenie wewnętrznej dokumentacji korporacyjnej, regulującej kompetencje i sposób działania organów spółki, gwarantujące zapewnienie zachowania należytej staranności,
  • opracowanie odpowiednich regulaminów dotyczących odbywania posiedzeń Zarządu, Rady Nadzorczej oraz Zgromadzeń Wspólników i Walnych Zgromadzeń zdalnie, tj. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej,
  • wsparcie we wdrożeniu głosowań pisemnych,
  • pomoc pełnomocnika w zakresie organizacji i udziału w Zgromadzeniach Wspólników/Walnych Zgromadzeniach,
  • obsługę postępowań w Krajowym Rejestrze Sądowym.


strefa inwestora
LinkedIn YouTube Facebook

Ta strona używa cookie

Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
zamknij

Dziękujemy za Twoje zaufanie

Zamknij