Obecny kryzys związany z COVID-19 jest olbrzymim wyzwaniem dla managerów, a w wymiarze firm i organizacji - to często walka o życie.
W każdym kryzysie są wygrani i przegrani. Jednak aby wygrywać, musimy najpierw przetrwać i obronić to, co mamy, a później – odrodzić się lepsi i silniejsi. Do tego potrzebna jest aktualna wiedza co do tego co i jak konkretnie trzeba zrobić. Kolejnym krokiem są działania, które zamienią się w oczekiwane rezultaty.
Nasz zespół PKF złożony z radców prawnych, analityków finansowych i doradców podatkowych
pomoże Ci odnaleźć się w trudnej sytuacji gospodarczej związanej z epidemią wirusa SARS-CoV-2, a także w nowej rzeczywistości, która czeka nas po jej zakończeniu.
Znamy możliwości przewidziane Tarczą Antykryzysową i pomagamy przedsiębiorcom z nich skorzystać. Wiemy też jakie - dobrze już znane rozwiązania prawne - możesz zastosować, by złagodzić skutki kryzysu finansowego i lepiej zorganizować działalność przedsiębiorstwa w nowych okolicznościach. Dokładna analiza dokumentacji Twojej firmy z pewnością korzystnie przyczyni się do walki ze skutkami pandemii. Nasz zespół ekspertów przygotuje dla Ciebie szczegółową analizę oraz wskaże kroki, które warto podjąć w tej jakże trudnej gospodarczo sytuacji.
Czy obawiasz się, że:
- nie wystarczy pieniędzy na wynagrodzenia, a zwolnienia to ostatnie, co chciałbyś zrobić?
- nie masz możliwości zapłacenia rat kredytu i chciałbyś negocjować jego warunki?
- klienci będą opóźniać zapłaty i chciałbyś to monitorować, zabezpieczyć się?
- nie masz pieniędzy na zapłatę zobowiązań podatkowych i obciążeń ZUS?
- dostawcy nie dostarczą materiałów i nie wykonasz zakontraktowanych umów?
Potrzebujesz dopływu pieniędzy, aby utrzymać firmę?
- nowych pożyczek obrotowych
- pożyczek inwestycyjnych
- kredytów
- faktoringu, leasingu
- wspólnika z wkładem gotówkowym
Eksperci PKF
To dedykowany zespół prawników, doradców podatkowych, doradców ds. restrukturyzacji, ekspertów ds. zarządzania, kontrolingu, kadr i płac, który wspiera pracodawców w zakresie pozyskania możliwego wsparcia wynikającego z regulacji tarczy, we wszystkich instytucjach uczestniczących w partycypacji środków oraz we wszystkich formach oddłużania poprzez umorzenia i odroczenia terminów płatności.
Poszukujemy wsparcia dla przedsiębiorcy zarówno w formach wynikających z regulacji tarczy, jak też w obszarach objętych zagadnieniami prawa bankowego, cywilnego, korporacyjnego, podatkowego i ogólnie – szeroko rozumianego prawa gospodarczego. Analizujemy, przygotowujemy w imieniu klienta wnioski, negocjujemy, tworzymy regulacje wewnętrzne.


Co robimy – obszary wsparcia (klikając w punkty - dowiesz się więcej):
Nasza oferta w tym zakresie obejmuje:
- weryfikację stanu zatrudnienia w przedsiębiorstwie i poszukiwanie rozwiązań w zakresie jego optymalizacji,
- wsparcie dotyczące zmiany warunków zatrudnienia w zależności od potrzeb pracodawcy, w tym wprowadzenie zmian rozkładu czasu pracy i zmian w warunkach wynagradzania, w formie porozumień z indywidualnymi pracownikami lub porozumień zawieranych z przedstawicielami pracowników,
- wsparcie w organizacji pracy zdalnej,
- sporządzanie stosownej dokumentacji – regulaminów, umów, porozumień z przedstawicielami pracowników,
- doradztwo w zakresie zwolnień grupowych,
- doradztwo w zakresie możliwości odroczenia lub umorzenia składek ZUS,
- zabezpieczenie pracodawcy pod kątem potencjalnych sporów pracowniczych.
Nasza oferta w tym zakresie obejmuje:
- analizę sytuacji przedsiębiorstwa z punktu widzenia możliwości, jakie daje Tarcza Antykryzysowa, w tym pod kątem wielkości przedsiębiorstwa, stanu zatrudnienia, obrotów gospodarczych,
- wskazanie możliwych do zastosowania rozwiązań usprawniających prowadzenie biznesu w czasach kryzysu oraz na przyszłość,
- doradztwo w zakresie sposobu skorzystania z rozwiązań pomocowych,
- pomoc w opracowaniu odpowiednich wniosków o udzielenie pomocy finansowej,
- przygotowanie wymaganych dokumentów wewnętrznych związanych z korzystaniem ze wsparcia finansowego, takich jak porozumienia z pracownikami, czy regulaminy,
- analizę umów cywilnoprawnych pod kątem ryzyka wystąpienia sporów związanych z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy w następstwie epidemii SARS-CoV-2,
- opracowanie postanowień umownych zapobiegających lub łagodzących skutki występowania siły wyższej,
- przygotowanie niezbędnych dokumentów, w tym oświadczeń o wypowiedzeniu lub odstąpieniu od umów, innych oświadczeń dla kontrahentów, aneksów do umów, porozumień, ugód – dotyczących w szczególności warunków spłaty zobowiązań,
- wsparcie w negocjacji warunków wykonania umów transgranicznych, we współpracy z firmami sieciPKF International z całego świata,
- wsparcie w negocjacjach z kontrahentami,
- wsparcie w zakresie windykacji należności,
-
wsparcie przy składaniu wniosków/składanie wniosków w imieniu przedsiębiorcy o rozłożenie na raty, odroczenie zapłaty podatku/zaliczki na podatek, składek ZUS lub umorzenie zobowiązania podatkowego/ZUS:
-
analiza stanu faktycznego i rekomendacje w następujących obszarach:
Jeśli termin zapłaty podatku jeszcze nie minął, oferujemy złożenie wniosku o:
- odroczenie terminu płatności podatku/składek ZUS lub
- rozłożenie zapłaty podatku/składek ZUS na raty.
Jeśli powstała już zaległość podatkowa/ZUS, oferujemy złożenie wniosku o:
- odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości podatkowej/ZUS wraz z odsetkami za zwłokę lub
- odroczenie lub rozłożenie na raty odsetek od nieuregulowanych w terminie zaliczek na podatek/składek ZUS,
- umorzenie w całości lub w części zaległości podatkowych/ZUS, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej.
- zredagowanie wniosku,
-
wsparcie przy składaniu wniosków/składanie wniosków w imieniu przedsiębiorcy o przekazanie środków z rachunku VAT na rachunek bieżący firmy:
- analiza spełnienia kryteriów,
- przygotowanie wniosku,
-
wsparcie przy składaniu wniosków/składanie wniosków w imieniu przedsiębiorcy o zwrot nadpłaty podatku:
- analiza dokumentacji i kryteriów do ubiegania się o zwrot podatku VAT w terminie 25 dni,
- wsparcie w przygotowanie wniosku/deklaracji.
Nasza oferta w tym zakresie obejmuje:
BLOK I – TARCZA FINANSOWA
- analiza sytuacji przedsiębiorstwa z punktu widzenia możliwości, jakie daje Tarcza Finansowa, z
uwzględnieniem jego wielkości, rodzaju prowadzonej działalności oraz osiąganych przychodów ze
sprzedaży,
- wskazanie możliwych do zastosowania rozwiązań usprawniających prowadzenie działalności zarówno w
czasie kryzysu, jak i po nim,
- doradztwo w zakresie sposobu skorzystania z rozwiązań pomocy finansowej,
- wsparcie w przygotowaniu odpowiednich wniosków niezbędnych do
uzyskania środków z Tarczy Finansowej.
Wsparcie w ramach Tarczy Finansowej obejmuje m.in.:
- subwencje,
- pożyczki,
- obligacje,
- gwarancje,
- dopłaty do oprocentowania kredytów i leasingu.
Jej rozwiązania oferowane są przez:
- PFR S.A.,
- BGK oraz
- ARP S.A.
Może posłużyć do: pozyskania dodatkowego finansowania oraz przedłużenia lub odnowienia jego dotychczasowych źródeł.
BLOK II – INNE ŹRÓDŁA FINANSOWANIA
Rozwiązania Tarcz Antykryzysowej i Finansowej mogą być pomocne w krótkim okresie czasu. Mogą też okazać
się
niewystarczające lub niedostępne dla niektórych firm. Warto wtedy pomyśleć o innych źródłach
finansowania.
- Analiza możliwości uzyskania wsparcia z programów pomocowych UE uwzględniającą specyfikę podmiotu i oferowane rozwiązania na czas kryzysu,
- Doradztwo w zakresie opracowania wniosków i dokumentacji potrzebnej do skorzystania ze środków UE,
-
Analiza możliwości oraz wsparcie w pozyskaniu finansowania od inwestorów kapitałowych, o charakterze:
BLOK III – WSPARCIE DODATKOWE
Niezależnie od wybranego modelu i źródeł pozyskania kapitału w ramach szerokiego wachlarza naszych usług
konsultingowych możesz liczyć na nasze dodatkowe wsparcie.
- Wsparcie w sporządzeniu lub weryfikacja biznesplanów oraz modeli, planów i zestawień finansowych opracowanych na potrzeby pozyskania finansowania,
- Wycena składników majątku stanowiących zabezpieczenia obligacji, kredytów i pożyczek,
- Doradztwo w zakresie restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstwa,
- Usługi doradcze związane z optymalizacją kosztów i usprawnieniem procesów biznesowych.
Nasza oferta w tym zakresie obejmuje:
- sporządzenie wewnętrznej dokumentacji korporacyjnej, regulującej kompetencje i sposób działania organów spółki, gwarantujące zapewnienie zachowania należytej staranności,
- opracowanie odpowiednich regulaminów dotyczących odbywania posiedzeń Zarządu, Rady
Nadzorczej
oraz Zgromadzeń Wspólników i Walnych Zgromadzeń zdalnie, tj. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej,
- wsparcie we wdrożeniu głosowań pisemnych,
- pomoc pełnomocnika w zakresie organizacji i udziału w Zgromadzeniach Wspólników/Walnych Zgromadzeniach,
- obsługę postępowań w Krajowym Rejestrze Sądowym.

