Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności firmy na rynku.
08.11
2016
01.01
1970
poprzednia następna

Samokształcenie II - e-learning

Program szkolenia

Wybrane problemy z zasad etyki zawodowej biegłych rewidentów i MSKJ 1

I. Zagadnienia wstepne

1.1. Ewolucja regulacji w zakresie etyki zawodowej biegłych rewidentów

1.2. Zasady etyki zawodowej biegłych rewidentów w Polsce

1.3. Struktura Kodeksu etyki zawodowej IFAC

1.4. Istota ramowego podejścia koncepcyjnego

1.5. Ogólne wnioski dotyczące ramowego podejścia koncepcyjnego

II. Zasady etyki

2.1. Podstawowe zasady etyki

2.2. Zagrożenia dla postępowania zgodnie z podstawowymi zasadami etyki

2.3. Możliwe do zastosowania zabezpieczenia

2.4. Rozwiązanie konfliktu etycznego

III. Zagrożenie zasad etyki

3.1. Niezależność zawodowa biegłych rewidentów

3.1.1. Niezależność biegłego rewidenta według ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz nadzorze publicznym z dnia 7 maja 2009 r.
3.1.2. Niezależność Biegłego Rewidenta według Kodeksu Etyki IFAC

  • Wymogi niezależności
  • Sieci i podmioty należące do sieci
  • Dokumentacja
  • Okres realizacji zlecenia a niezależność
  • Fuzje i przejęcia a niezależność
  • Inne usługi

3.2. Przykłady zagrożeń podstawowych zasad etyki i niezależności

3.2.1. Udziały finansowe
3.2.2. Pożyczki i gwarancje
3.2.3. Bliskie powiązania z klientem usług poświadczających
3.2.4. Powiązania rodzinne i osobiste
3.2.5. Zatrudnienie u klienta usługi poświadczającej
3.2.6. Pełnienie funkcji członka kierownictwa wyższego szczebla klienta usługi poświadczającej
3.2.7. Długotrwała współpraca personelu wyższego szczebla z klientami usług poświadczających
3.2.8. Wynagrodzenia
3.2.9. Podarunki i wyrazy wdzięczności
3.2.10. Spory sądowe

IV. Usługi atestacyjne i pokrewne a zasady etyki

4.1. Świadczenie usług pokrewnych klientom usług poświadczających

4.1.1. Przygotowanie zapisów księgowych i finansowych a dokonywanie badania sprawozdania finansowego
4.1.2. Usługi wyceny a badanie sprawozdania finansowego
4.1.3. Usługi wyceny a inne usługi poświadczające
4.1.4. Usługi podatkowe a badanie sprawozdań finansowych
4.1.5. Usługi audytu wewnętrznego a badanie sprawozdań finansowych
4.1.6. Usługi związane z systemami informatycznymi a badanie sprawozdań finansowych
4.1.7. Oddelegowanie personelu do klienta badania sprawozdania finansowego
4.1.8. Wsparcie w procesach sądowych a usługi badania sprawozdania finansowego
4.1.9. Usługi prawne a badanie sprawozdania finansowego
4.1.10. Rekrutacja wyższego rangą kierownictwa a usługi poświadczające
4.1.11. Usługi dotyczące gospodarki finansowej spółek a usługi poświadczające
4.1.12. Postępowanie biegłych rewidentów w razie sporów i sprzeczności interesów - regulacje, przykłady i ćwiczenia

V. Zasady kalkulacji wynagrodzeń za usługi biegłego rewidenta

5.1. Zasady etyki – wynagrodzenia

5.1.1. Regulacje w zakresie kształtowania wynagrodzeń – ustawa o biegłych rewidentach a zasady etyki zawodowej
5.1.2. Determinanty ustalania wynagrodzenia
5.1.3. Kalkulacja wynagrodzeń aspekty praktyczne
5.1.4. Dokumentowanie oferowanej ceny za badanie sprawozdania finansowego

VI. Pozostałe zagadnienia

6.1. Stosunki wewnętrzne

6.1.1. Akceptacja współpracy z klientem
6.1.2. Zmiana osoby realizującej zlecenie
6.1.3. Dodatkowe zlecenie
6.1.4. Druga opinia

6.2. Działalność informacyjna

VII. Międzynarodowy Standard Kontroli Jakości nr 1

7.1. MSKJ - 1 Kontrola jakości firm przeprowadzających badania i przeglądy sprawozdań finansowych oraz wykonujących inne zlecenia usług atestacyjnych i pokrewnych

7.1.1. Zakres standardu MSKJ - 1

  • Odpowiedzialność firmy za system kontroli jakości badań i przeglądów sprawozdań finansowych, innych zleceń usług atestacyjnych i pokrewnych
  • Dodatkowe standardy i wytyczne dotyczące kontroli jakości zleceń MSRF - 220

7.1.2. Obowiązywanie standardu        

  • Zakres zastosowania
  • Data wejścia w życie

7.1.3. Cele firmy audytorskiej w zakresie jakości usług
7.1.4. Definicje
7.1.5. Wymogi

  • Stosowanie i przestrzeganie odpowiednich wymogów
  • Elementy systemu kontroli jakości

7.1.6. Odpowiedzialność kierownictwa związana z zastosowaniem kontroli jakości w firmie
7.1.7. Odpowiednie wymogi etyczne

  • Zasady i procedury w zakresie niezależności
  • Procedury w zakresie zagrożeń dla podstawowych zasad etyki

7.1.8. Akceptacja i kontynuacja współpracy z klientem
7.1.9. Zasoby ludzkie

  • Cel procedur dotyczących zasobów ludzkich
  • Wyznaczenie zespołu wykonującego zlecenie

7.1.10. Przeprowadzenie zlecenia

  • Zasady i zakres procedur
  • Konsultacje
  • Kontrola jakości wykonania zlecenia

- Zakres i cel procedur kontroli
- Kryterium wyboru osób przeprowadzających kontrolę jakości wykonania zlecenia
- Dokumentacja dotycząca kontroli jakości wykonania zlecenia

  • Procedury w przypadku rozbieżności opinii i stanowisk
  • Dokumentacja zlecenia
  • Nadzorowanie
  • Nadzorowanie przestrzegania zasad i procedur kontroli jakości firmy
  • Ocena, informowanie i działania naprawcze podjęte w związku z rozpoznanymi słabościami
  • Skargi i zażalenia w zakresie jakości

7.1.11. Dokumentacja systemu kontroli jakości
7.1.12. Przykłady stosowanych procedur objętych postanowieniami MSKJ - 1
7.1.13. Identyfikacja potencjalnych obszarów różnic pomiędzy MSKJ - 1 a zasadami kontroli jakości ustanowionymi przez KRBR

VIII. Sprawdzian wiadomości

strefa inwestora
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu

Ta strona używa cookie

Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
zamknij

Dziękujemy za Twoje zaufanie

Twój adres e-mail został dodany do naszej bazy adresowej systemu Newsletter. Od tej pory, będziesz otrzymywał wszystkie ważne informacje.
Za chwilę otrzymasz od nas e-mail z prośbą o potwierdzenie podanego adresu e-mail oraz linkiem dostępu do materiałów Strefy wiedzy PKF.
Zamknij

Dziękujemy, że jesteś z nami

Twój adres e-mail znajduje się już w naszej bazie danych. Za chwilę otrzymasz od nas e-mail z prośbą o potwierdzenie podanego adresu e-mail oraz linkiem dostępu do materiałów Strefy wiedzy PKF. W przypadku problemów prosimy o kontakt z marketing@pkfpolska.pl.
Zamknij